Ιστορία



Η Δημοκρατική Ανανεωτική Πρωτοπορία – Νέα Δημοκρατική Φοιτητική Κίνηση (ΔΑΠ-ΝΔΦΚ) ιδρύθηκε το 1975 με στόχο να εκπροσωπήσει στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όλους τους φοιτητές προάγοντας τις αξίες της δημοκρατίας και του φιλελευθερισμού.
 Η ίδρυση μας πραγματοποιήθηκε σε μια εποχή που κυριαρχούσαν τα πολιτικά πάθη και οι τάσεις ριζοσπαστικοποίησης σημαντικού μέρους της κοινωνίας ύστερα από την επταετή δηκτατορία.

 

Με αδιάκοπη προσπάθεια των στελεχών της, έγκυρες παρεμβάσεις και καινοτόμες ιδέες, η Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. καθιερώθηκε στη συνείδηση του Έλληνα φοιτητή και σπουδαστή ως μια υπεύθυνη δύναμη που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση.

 

Οι καινοτόμες προτάσεις της, για αποτελεσματικότερη και πιο διαφανή λειτουργία των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την ανάπτυξη της έρευνας, την αξιολόγηση, την δημιουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε όλα τα Α.Ε.Ι, τη συμμετοχή των φοιτητών στα προγράμματα Erasmus, την σύνδεση των πτυχίων με την αγορά εργασίας αλλά και διάφορες άλλες γενικότερες και ειδικότερες προτάσεις, μα πάνω απ' όλα η καθημερινή επίλυση των προβλημάτων μέσα στα αμφιθέατρα είναι τα συστατικά που την οδήγησαν στην πρωτοπορία του φοιτητικού κινήματος.

 

42 χρόνια η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ απολαμβάνει την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας των Ελλήνων φοιτητών και συνεχίζει να πρωτοπορεί. Με περισσότερα από 10.000 μέλη, σε 30 πόλεις της Ελλάδας και 50 του εξωτερικού , αποτελεί τη μεγαλύτερη και δυναμικότερη φοιτητική παράταξη στα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Δίχως να σταματά να ασχολείται με τα καθημερινά προβλήματα της ζωής του φοιτητή, δίχως να σταματά την ουσιαστική της παρέμβαση στα εκπαιδευτικά δρώμενα του τόπου, με καινοτόμες προτάσεις και υπεύθυνες θέσεις, με συνεχή παρουσία για να δικαιολογήσει ότι όχι τυχαία η πρωτιά ανήκει σε αυτή.

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. επάγεται οργανωτικά στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Τ.Ε.Ι. η οποία κατέγραψε στις Σπουδαστικές Εκλογές του 2012 το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ από φοιτητική παράταξη και αναδείχθηκε πανελλαδικά πρώτη με ποσοστό 54.63% και σημείωσε τη δέυτερη συνεχόμενη πανελλαδική αυτοδυναμία.

 

Πιστεύουμε και στηρίζουμε το ελληνικό Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ως κοιτίδα γνώσης και προβληματισμού, θεωρώντας πως αποτελεί στάδιο προετοιμασίας όχι μόνο για την ενσωμάτωση στην παραγωγική διαδικασία αλλά και για τη δημιουργία υπευθύνων πολιτών που θα προσφέρουν στην Ελληνική κοινωνική ευημερία αντιλαμβανόμενοι σε κάθε στιγμή τα μηνύματα της εποχής.