Πραγματοποίηση των εργαστηριακών μαθημάτων τα οποία έχουν ανασταλεί μέχρι τις 30/11

Οι τελευταίοι μήνες για όλους μας είναι αποδεδειγμένα πρωτοφανείς και δύσκολοι. Συγκεκριμένα και η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Η τηλεκπαίδευση ήρθε στην καθημερινότητα μας για να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, αφού οι επικείμενες καταστάσεις δεν την επιτρέπουν. Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο τα τμήματα και οι καθηγητές κατέβαλλαν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όλα τα μαθήματα θεωρητικά και εργαστηριακά να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως. Στο δεύτερο lockdown το οποίο μέχρι τα τωρινά δεδομένα θα έχει ισχύ μέχρι τις 30/11 αναστάλθηκαν τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία δεν μπορούν να διεξαχθούν εξ αποστάσεως. Κατανοούμε πλήρως τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι καθηγητές μας ώστε να συνεχίσουν να πραγματοποιούνται τα μαθήματα κανονικά . Ωστόσο η πλήρης αναστολή εργαστηριακών μαθημάτων μέχρι τις 30/11 δημιουργεί αρκετά προβλήματα σε εμάς τους φοιτητές. Αρχικά δεν είναι εξακριβωμένο ότι τα μέτρα αυτά θα έχουν ισχύ μέχρι την συγκεκριμένη ημερομηνία και ότι από τις αρχές του Δεκεμβρίου θα μπορέσουμε να επανέλθουμε στις δια ζώσης διδασκαλίες. Όπως δείχνουν μέχρι στιγμής τα επιδημιολογικά στοιχεία μέχρι την άνοιξη η κατάσταση θα είναι δύσκολη. Συνεπώς οι πιθανότητες να επιστρέψουμε στο φυσικό περιβάλλον των εργαστηριακών μαθημάτων πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων μειώνονται. Η μετάβαση ενός εργαστηριακού μαθήματος στο επόμενο εξάμηνο δημιουργεί προβλήματα. Ειδικά για τα μαθήματα των τελειόφοιτων καθυστερεί την λήψη του πτυχίου τους. Όσον αφορά όλους τους υπόλοιπους φοιτητές ενδέχεται να επιβαρυνθεί το εαρινό εξάμηνο αφού θα προστεθούν και μαθήματα του χειμερινού, και τίθενται τα εξής ερωτήματα:

·         Μπορεί η σχολή να ανταπεξέλθει στο τόσο επιβαρυμένο, σε εργαστηριακά μαθήματα, εαρινό εξάμηνο;

·          Κατ’ επέκταση θα υπάρχει επαρκής διδακτικό και εργαστηριακό προσωπικό καθώς και περισσότερες αίθουσες;    

Πρέπει λοιπόν, για μια ακόμη φορά Διοίκηση, τμήματα και καθηγητές να καταβάλλουν το μέγιστο των δυνάμεων τους ώστε να ξεκινήσουν να διεξάγονται όσα μαθήματα δεν πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως. 

Για τον λόγο αυτό ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνουμε:

 

·  Να διεξαχθούν εξ αποστάσεως όλα τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία έχουν ανασταλεί μέχρι τις 30/11 συμπεριλαμβανομένων και των ΠΑΔ. Είτε αρχικά να διδάσκεται το θεωρητικό μέρος των εργαστηριακών ασκήσεων, είτε ολοκληρωτικά.

 

 

Η πανδημία του covid-19 μόνο δυσάρεστα μας δημιουργεί. Ωστόσο μας δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε και άλλους τρόπους διδασκαλίας και εκμάθησης που προηγουμένως κανείς μας δεν σκεφτόταν ότι θα μπορούσε να αξιοποιήσει. Όλα τα εργαλεία που μας προσφέρει η σύγχρονη εκπαίδευση είναι ένα καλό εφόδιο για εμάς στην εξέλιξη μας ως Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί.