Προτάσεις για την διαχείριση της επόμενης μέρας της καραντίνας

Το τελευταίο διάστημα βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, με την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας από τις 11 Μαρτίου. Έχοντας περάσει σχεδόν ένας μήνας από τότε λάβαμε την πολύ θετική πρωτοβουλία του υπουργείου να ξεκινήσει την διεξαγωγή μαθημάτων μέσω τηλεδιασκέψεων.

Παρά το γεγονός ότι πολλοί καθηγητές ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του υπουργείο ερχόμαστε αντιμέτωποι με περιπτώσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι αρνούνται να πράξουν αναλόγως.

Το γεγονός αυτό μας θλίβει ιδιαιτέρως και μας φέρνει αντιμέτωπους με το εξής ερώτημα. Πως θα μπορέσουν οι φοιτητές να εξεταστούν στα εν λόγω μαθήματα εφόσον δεν θα έχει διδαχτεί η απαιτούμενη ύλη;

Ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στην παρούσα φάση έχει να κάνει με την διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων η οποία είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί μέσω τηλεδιάσκεψης διότι απαιτεί την φυσική παρουσία των φοιτητών στο χώρο των εργαστηρίων για την διεξαγωγή των πειραμάτων αλλά και την ολοκλήρωση των εργαστηριακών ασκήσεων.

 

Για όλα τα παραπάνω προτείνουμε τα εξής:

·         Όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξεραίτως (Μόνιμοι & Ωρομίσθιοι) να πραγματοποιούν μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης ώστε να καλυφθεί η απαιτούμενη ύλη.

·         Όσα εργαστηριακά μαθήματα δεν απαιτούν την πραγματοποίηση κάποιου πειράματος ή την πρακτική εφαρμογή των όσων διδάσκονται σε εργαστηριακό περιβάλλον να συμπεριληφθούν στην διαδικασία της εκπαίδευσης μέσω τηλεδιάσκεψης.

·         Θα πρέπει να αναρτώνται οι τηλεδιασκέψεις βιντεοσκοπημένες στις οποίες θα υπάρχουν και οι απαντήσεις των καθηγητών στις απορίες που δημιουργούνται κατά την διεξαγωγή του μαθήματος.

·         Να γίνει αναπροσαρμογή ή ακόμα και μείωση της ύλης ώστε να είναι εφικτή η ολοκλήρωση του μαθήματος.

·         Να δωθεί η δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης των εργαστηριακών μαθημάτων τον Σεπτέμβριο.

 

Ελπίζουμε όλα αυτά να συζητηθούν στην επόμενη σύσκεψη της Διοικούσας Επιτροπής διότι είναι φλέγοντα ζητήματα τα οποία από την μια θα ελαφρύνουν τον φόρτο εργασίας, τόσο των φοιτητών όσο και των εκπαιδευτικών, στην μετά καραντίνας κατάσταση αλλά θα δώσουν την μικρότερη δυνατή απόκλιση από το ακαδημαϊκό ημερολόγιο, όπως αυτό ανακοινώθηκε στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς.